Zagadnienia
Kwiecień
Tematyka kompleksowa:
- Mamy różne charaktery.
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Polska - moja ojczyzna.
Zadania wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
- rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
- rozwijanie wiedzy na temat wartości,
- wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt wiejskich,
- utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- poznanie nazw zwierząt dorosłych i ich potomstwa,
- rozwijanie wiedzy dotyczącej pracy rolnika,
- rozwijanie wiedzy dotyczącej produktów pochodzących od zwierząt,
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
- przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
- poszerzanie wiedzy o Polsce
- utrwalenie polskich symboli narodowych,
- rozwijanie zainteresowania dzieci Europą,
- budzenie zainteresowania literami,
- odkrywanie liter: ł, f, ż, h
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- rozwijanie myślenia matematycznego,
- porównywanie masy przedmiotów,
- wprowadzenie pojęć : dłuższy, krótszy,
- kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, lekki,
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- rozwijanie umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek słuchowych,
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
- kreślenie i nazywanie kierunków w przestrzeni,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie kreatywności
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o estetykę pracy,
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.