Zagadnienia
KWIECIEŃ
Tematyka zajęć:
- Wiosna na wsi - wprowadzenie litery f,
- W dziecięcym laboratorium,
- Dbamy o przyrodę - wprowadzenie litery ż,
- Polska – moja ojczyzna – wprowadzenie litery h,
Uczymy się tego co najważniejsze:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie swobody ruchów i poczucia rytmu podczas tańca z rekwizytem,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
- wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
Społeczny obszar rozwoju dziecka:
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
Poznawczy obszar rozwoju dziecka:
- zapoznanie z literą f, h, ż – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- rozpoznawanie poznanych litery w wyrazach, tworzenie z liter wyrazów i ich odczytywanie,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wypowiadanie się zdaniami na określony temat,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wag, rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
- poznawanie właściwości magnesu, rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
- przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,