Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1678520
  • Do końca roku: 235 dni
  • Do wakacji: 42 dni

Projekt edukacyjny "Z Misiem Uszatkiem przez śwait".

 Część I „Wspólnie z Uszatkiem poznajemy kontynenty”realizacja rok szkolny 2015/2016

Część II „Wspólnie z Uszatkiem poznajemy Europę” realizacja rok szkolny 2016/2017

Część III „Uszatek i ja poznajemy regiony Polski” realizacja rok szkolny 2017/2018

Projekt część I „Wspólnie z Uszatkiem poznajemy kontynenty”

 W dzisiejszych czasach świat stoi przed dziećmi otworem. Możliwość szybkiego przemieszczania się z jednego końca świata na drugi stwarza okazję do poznawania innych kultur, stylu życia i przyrody.

Nauka o świecie i innych kulturach zajmuje obecnie znaczące miejsce w procesie nauczania. Istotą jej jest wpajanie dziecku szacunku do dziedzictwa kultury narodowej, a także kultur innych narodów. Już w okresie dzieciństwa kształtują się ich przyszłe postawy wobec świata i różnorodności jego mieszkańców. Wiedza o innych kulturach, językach czy zwyczajach pomoże im w przyszłości bardziej otworzyć się na otoczenie.

W oparciu o ten projekt dziecko poznaje swoją odrębność narodową i przynależność do ojczyzny. Jest to punktem wyjścia do poznania innych kontynentów i wybranych krajów. Dziecko dostrzega, że na Ziemi żyją ludzie o różnym kolorze skóry i sposobie życia.

  Program ma na celu nauczenie dziecka poszanowania i tolerancji dla odmienności innych ludzi i kultur oraz rozbudzenie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach, na innych kontynentach.

 Cele główne:

- budzenie zainteresowania życiem ludzi na innych kontynentach,

- kształtowanie umiejętności pracy z mapą świata,

- budzenie szacunku do innych ludzi różniących się wyglądem, mówiących różnymi językami,

 Cele szczegółowe:

- umie nazywać i wskazać na mapie świata kontynenty,

- potrafi opisać cechy charakterystyczne danego kontynentu,

- wie jak wyglądają mieszkańcy wybranego kontynentu

- interesuje się życiem ludzi zamieszkujących inne kontynenty

- potrafi wymienić kilka krajów leżących na danym kontynencie

- umie nazwać zwierzęta zamieszkujące inne kontynenty

- jest ciekawy świata

- zapoznaje się z brzmieniem innych języków

- jest zmotywowane do nauki języków obcych

- obcuje z kulturą innych narodów poprzez zabawę, muzykę, taniec.

 Metody realizacji:

- podająca

- problemowa

- aktywizująca

- praktyczna

Sposoby realizacji:

- raz w miesiącu zorganizowanie „podróży na dany kontynent” poprzez atrakcyjne dla dzieci zajęcia,

- wewnątrzprzedszkolny konkurs wiedzy o kontynentach świata,

- przedstawianie teatralne nawiązujące do kultury innych narodów

- „rewia przedszkolaka” 

Spodziewane efekty:
Dziecko będzie:

- Rozumiało motywowanie do nauki języków obcych.

- Nabywało umiejętność obcowania z innymi kulturami, tradycjami, zwyczajami.

- Poszerzało zakres wiedzy i wrażliwości na dobra innych narodów.

- Uczestniczyło w pracy twórczej (indywidualnej i grupowej).

  

Harmonogram realizacji zajęć z cyklu

„Poznajemy kontynenty z Misiem Uszatkiem”

 

Kontynent

Data

Europa

30 październik

Azja

27 listopad

Antarktyda

22 styczeń

Ameryka Pn.

12 luty

Ameryka Pd.

25 marzec

Australia

29 kwiecień

Afryka

27 maj