W ubiegłym tygodniu zagłębiliśmy się w nowy temat, który dotyczył miasta i najpopularniejszych miejsc, jakie praktycznie w każdym mieście się znajdują.
Pierwszym etapem zajęć w trakcie zabaw do piosenek:
zapoznaliśmy się z następującym słownictwem:
city - miasto
shop - sklep
park - park
pool - basen
bank - bank
W kolejnym etapie zajęć, dzięki wykorzystaniu kart obrazkowych, tzw. flashcards dzieci poszerzyły słownictwo o nastepujące słowa:
hospital - szpital
Podczas zabawy dydaktyczno - sensorycznej "Go to..." - dzieci miały za zadanie pójść do wskazanego miejsca.
Wybierając właściwą ulicą - street, musiały przejść po linie do odpowiedniego obrazka. Wybór prawidłowej ulicy kierującej do wskazanego miejsca był nagradzany brawami grupy, zaś panująca podczas spaceru cisza oznaczała, że trzeba wrócić na rozwidlenie ulic i spróbować wybrać tę odpowiednią raz jeszcze.
Podczas piątkowych zajęć, w ramach utrwalenia wiadomości związanych z miastem, dzieci dopasowywały kojarzące sie z danymi miejscami postaci lub rzeczy, jednocześnie rozwijając umiejętności kodowania.
Następnie przedszkolaki wysłuchały bajki nawiązującej do najpopularniejszego dla dzieci miejsca w mieście, czyli parku i znajdującego się w nim placu zabaw (playground).
Dzięki wprowadzeniu tej nowości, dzieci miały okazję wysłuchać opowiadania w języku angielskim i bez słownego tłumaczenia, zapoznać się z jego treścią poprzez słuchanie i ilustrowanie ruchem jej tresci.
Następnie, wszyscy udaliśmy się "na spacer do parku" i bawiliśmy się w nim do piosenki "At the park song".