Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1678221
  • Do końca roku: 235 dni
  • Do wakacji: 42 dni

Program artystyczny, „II Rewia Przedszkolaka” 9. 06. 2017 r.

 Program został podzielony na 3 części:

1. Przedstawienie teatralne „ Nie ma tego złego

2.  „Z  Misiem Uszatkiem poznajemy kraje Unii europejskiej”: Włochy, Holandia, Finlandia, Austria, Francja, Hiszpania, Polska, Grecja

3.  „Kochajmy świat” - ekologiczne przedstawienie muzyczne

Przedstawienie teatralne „ Nie ma tego złego ” w wykonaniu kółka teatralnego. Dzieci z przedstawieniem wzięły udział w V spotkaniu artystycznym "Dziecko Widzem i Aktorem" pod hasłem "Snuj się bajeczko", które odbyło się w Miejskim Przedszkolu nr 20. Mali artyści uzyskali nagrodę za wyjątkową interpretację utworu.

„Z Misiem Uszatkiem poznajemy kraje Unii europejskiej”:

1.  Grecja- „Krasnale”:

- „Zorba (Syrtaki)” – taniec

Sirtaki (właściwie Sirtáki, lub Syrtáki,  – popularny grecki taniec pseudoludowy, stworzony w 1964 na potrzeby filmu Grek Zorba. Taniec nazywany jest też tańcem Zorby lub po prostu Zorbą. Klimatem i choreografią zbliżony do autentycznych greckich tańców ludowych.

Sirtaki w odróżnieniu od większości greckich tańców ludowych nie tańczy się w kole trzymając się za ręce. Tancerze sirtaki (wg fabuły filmu, na potrzeby, którego taniec wymyślono: tylko mężczyźni) tworzą linię kładąc dłonie na ramionach sąsiada.

Sirtaki jest zdrobnienieniem od sirtós  nazwy najbardziej tradycyjnego rodzaju ludowego tańca greckiego z akompaniamentem buzuki. Sirtaki, "mały sirtós", jest przeważnie tańczony przez niewielką liczbę tancerzy i w przeciwieństwie do stałych kroków sirtósa i innych tańców ludowych, dopuszczalna jest improwizacja i kombinacja figur i kroków.

 2. Polska – „Motylki”

- „Na góralską nutę” - składanka góralskich piosenek i tańców

Zbójnicki – polski taniec ludowy z rejonu Podhala. Zbiorcza nazwa kilku kroków i tańców ludowych  od wieków wykonywanych na Podhalu. Taniec góralski dzieli się na : zbójnicki, solowy, juhaski, dwójki i czwórki.

Obecnie spopularyzowany taniec o tej nazwie jest raczej jego estradową modyfikacją, odbiegającą od ludowego pierwowzoru. Zazwyczaj oparty na schemacie: wstęp, właściwy zbójnicki, zakończenie.

3. Włochy „Muchomorki”

- „O’ sole” mio – improwizacja ruchowa. O moje słońce !

- „Tarantella” – taniec

Tarantela – włoski taniec ludowy, z Neapolu

Charakteryzuje się ściśle ustaloną rytmiką, opartą na jednostajnym pochodzie drobnych wartości rytmicznych w szybkim tempie

Nazwa pochodzi prawdopodobnie od miasta Taranto lub nazwy pająka – tarantuli, według wierzeń ludowych taniec miał leczyć z jadowitego ukąszenia. 

4. Francja – „Misie”

- „Ego” Willy William - taniec nowoczesny

- „Kankan” – taniec

Kankan, cancan – francuski taniec z 2. połowy XIX wieku, pochodzenie niepewne. Według jednej z hipotez rozwinął się z kadryla, według innej był początkowo karykaturą tańców murzyńskich, istnieje również przypuszczenie, że do Francji przywieźli go wracający z Algieru żołnierze. Towarzyszy mu muzyka bardzo szybka, w rytmie galopu.

Po błyskawicznej karierze we Francji, u schyłku XIX wieku kankan rozpowszechnił się szybko również i w innych krajach. Jacques Offenbach wprowadził go do swoich operetek (m.in. Orfeusz w piekle). Kankan powstał dzięki młodym pannom/dziewczętom, które same szyły sukienki i tańczyły w miastach dla rozrywki i dla "przypodobania się"; swoją popularność ugruntował przez paryskie teatrzyki variétés. Charakterystycznymi dla tego tańca są takie figury akrobatyczne, jak szpagat, gwiazda, wyrzut prostej nogi do góry. Początkowo wywoływał oburzenie obrońców moralności.

5. Hiszpania – „Pszczółki”

- „Sofia” Alvaro Soler –  taniec

- „Marsz torreadora” – taniec

Pasodoble, paso doble (pasodoble, hiszp. podwójny krok) to hiszpański taniec. Tematycznie taniec ten przypomina walki na arenie torreadorów z bykami tzw. Corridę. Partner występuje w roli toreadora (hiszp. torero), a partnerka odgrywa rolę płachty.

Sam taniec składa się z trzech części:

  • wejście na arenę,
  • obrazuje samą walkę z bykiem i zabicie byka,
  • parada po zakończeniu walki.

Muzyka o charakterze marszowym wyzwala narastające napięcie, by przez poszczególne akcenty wzbudzić entuzjazm w ostatnim uderzeniu. Typowe tempo: 60 taktów/min. Bardzo widowiskowy taniec, a tancerze specjalnie przygotowują się do rozpoczęcia, przyjmując pozy i wprowadzając nastrój, by ruszyć z pierwszym uderzeniem muzyki. Efektowne zatańczenie Paso doble wymaga od tancerzy dużych umiejętności i sztuki pełnej wyrazu. Pasodoble to jedyny taniec, w którym pary nie mogą sobie pozwolić na luki czy skróty w prezentowanej choreografii, ponieważ poszczególne części tańca mają ściśle określoną liczbę taktów. Każda część w muzyce kończy się mocno akcentowanym uderzeniem, na które tancerze przyjmują efektowną pozę, stanowiącą podsumowanie dotychczasowego etapu walki. Na turniejach tańca jest tańczony jako przedostatni taniec latynoamerykański.

 “Kochajmy świat” - ekologiczne przedstawienie muzyczne - improwizacja muzyczno-ruchowa. Poprzez ruch dzieci pokażą, iż ludzie kochający świat i przyrodę zawsze pokonają tych, którzy jej nie szanują i chcą ją zniszczyć.

Z przedstawieniem nasze przedszkolaki pojechały do Bytomia- Radzionkowa na XII Przedszkolny Festiwal Ekologiczny. Tegoroczne hasło festiwalowe brzmiało KRÓLESTWO PRZYRODY - MAGIA ŚWIATA WOKÓŁ NAS. Wszyscy uczestnicy prezentowali się w 10 minutowych formach na scenie.